خبرگزاری سلامت: فراهم سازی سلامت کارکنان و خانواده آنها و نیز تامین آسایش در هنگام بیماری، موضوعی است که هر سازمان پیشرو آن را بر خود فرض میداند. بر همین مبنا است که سازمانها تلاش میکنند با تامین پوشش بیمهای برای کارکنان خود، آرامش خاطر را برای آنان فراهم سازند.
دکتر محمد نعیم امینی فرد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از این که سازمانهای بیمهگر در کشور از وجود راهنمای بالینی محروم هستند، معتقد است این مساله امکان اعمال نظارت از سوی بیمهها را غیرممکن ساخته است.
امینی فرد با اشاره به اینکه ارائه الگوی بیمه توانمند از الحاقیههای بیمه سلامت به وزارت بهداشت بود تا سازمانهای بیمهگر از آن بهره ببرند، تاکید میکند که اگر بیمهها به راهنمای بالینی مجهز باشند، تعادل در عملکرد مالی این سازمانها سهلتر شده و امکان نظارت بر هزینهکرد سازمانهای ارائه دهنده خدمات از سوی بیمهها وجود دارد.
وی با بیان اینکه عدم خریداری خدمات در قالب سیستم ارجاع از مشکلات اصلی اقتصاد سلامت کشور است، متذکر شد که رضایتمندی از دریافت خدمات بیمهای در حوزه درمان، مسالهای است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و امید است در سالهای آتی به نیاز دریافت کنندگان این خدمات توجه بیشتری صورت گیرد.
کد خبرنگار: 41025
نظر شما